Platforma sklepowa Sky-Shop – czy warto z niej skorzystać?

Sky-Shop.pl należy do czołowych platform na polskim rynku e-commerce. W tym artykule opiszę dlaczego uważam, że jest ona najlepszym wyborem spośród rozwiązań abonamentowych. Odpowiem w nim na pytania związane z platformą Sky-Shop: czy warto ją zakładać – dlaczego tak 🙂 i dla kogo jest ona przeznaczona.

Logo Sky-Shop

Co to jest Sky-Shop?

Sky-Shop.pl to kompleksowe oprogramowanie do sprzedaży online działające w modelu SaaS (czyli abonamentowym). Jak pisałem w jednym z poprzednich artykułów na temat wyboru platformy sklepu internetowego – rozwiązania abonamentowe doskonale sprawdzą się w sklepach z obrotem do 30000zł miesięcznie. Według moich wieloletnich doświadczeń z korzystania z większości tego typu platform, z pewnością mogę powiedzieć, że jest to najlepsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku. Sky-Shop jak każda platforma posiada swoje wady i zalety (o których napiszę w dalszej części artykułu). Jednak w ogólnym rozrachunku to on jest zwycięzcą w moim rankingu i mogę go z czystym sumieniem polecić 🙂

Sam system jest polskim projektem, którego początki sięgają 2009. Jego twórcą jest Przemysław Matoga znany szerszej publiczności jako twórca skryptu dla forów internetowych phpBB by Przemo.

Sklep korzysta z gotowych integracji, z których większość jest w cenie miesięcznego abonamentu. Należy pamiętać o tym, że część z nich jest dodatkowo płatna, więc ostateczna kwota abonamentu może (ale nie musi) być wyższa niż ta, przedstawiona w ogólnej ofercie platformy (jest to standard w sklepach abonamentowych i warto zapoznać się z pełnym cennikiem przez rozpoczęciem wdrażania sklepu). Sky-Shop w łatwy sposób integruje się m.in. z Allegro czy z hurtowniami dropshippingowymi. Jednak doskonale nada się on także do sprzedaży także własnego produktu (czego jestem gorącym zwolennikiem).

Główne funkcje w Sky-Shop.pl

Oprogramowanie Sky-Shop.pl posiada wszystkie narzędzia niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia sprzedaży w Internecie. Soft oferuje liczne integracje z firmami i brokerami kurierskimi, bramkami płatniczymi, systemami ERP i księgowymi, a także porównywarkami cen i narzędziami marketingowymi. Do uruchomienia gotowych integracji wystarczy ich konfiguracja. Jako że Sky-Shop.pl udostępnia API, możliwe jest także wykonanie dodatkowych integracji we własnym zakresie.

Kreator Szablonu Sklepu

Za wygląd sklepu oraz jego modyfikację odpowiada Kreator Szablonu Sklepu. Rozwiązanie działa na zasadzie przeciągnij i upuść, dzięki czemu edycja może być prowadzona nawet przez niezaawansowanych użytkowników. Warto wiedzieć, że:

  • Kreator udostępnia ponad 70 gotowych modułów w różnych wersjach;
  • pozwala na edytowanie strony głównej, kart produktu oraz innych elementów witryny;
  • wprowadzone zmiany są widoczne natychmiast po ich zapisaniu;
  • sprzedaż wspomoże wykorzystanie modułów promocja, produkt dnia itp., które gwarantują wyróżnienie artykułu i udostępniają informację o dostępnej liczbie produktów i czasie do zakończenia oferty specjalnej.

W celu zmniejszenia liczby porzuconych koszyków, ścieżka zakupowa w Sky-Shop.pl została skrócona, a zakres danych koniecznych do podania w koszyku zminimalizowany.

Sky-shop udostępnia kilka ładnych i funkcjonalnych z mojego punktu widzenia szablonów. Podstawowy jest dostępny w cenie abonamentu, a pozostałe są dodatkowo płatne 399zł+VAT (stan na sierpień 2021). Istnieje także możliwość uzyskania pełnego dostępu do serwera i stworzenia indywidualnego szablonu od podstaw.

Rozbudowany panel administracyjny

Panel administracyjny zawiera liczne udogodnienia, takie jak:

  • opis działania poszczególnych funkcji zamieszczony w formie podpowiedzi pod znakami zapytania; Nie trzeba w związku z tym przeglądać obszernych dokumentacji. Większość funkcji jest opisana bezpośrednio w panelu.
  • dwa tryby pracy do wyboru: jasny oraz ciemny; Ten drugi pozwala na mniejsze zmęczenie wzroku podczas pracy nad sklepem.
  • obsługa wszystkich kanałów sprzedaży w jednym miejscu; Nie ma konieczności korzystania z dodatkowo płatnych, zewnętrznych narzędzi do integracji.
  • obsługa kilku sklepów w jednym panelu dzięki modułowi MultiStore;
  • podstawowy moduł księgowy, umożliwiający wystawianie oraz wysyłkę faktur, rachunków i paragonów.
  • funkcja masowego zarządzania wieloma produktami na raz, pozwalająca zaoszczędzić sporo czasu oraz rozbudowane funkcje filtrowania wyświetlanego asortymentu

Jesteś gotowy? Zapraszam do skorzystania ze Sky-shop:

Wypróbuj Sky-shop

 

Rozbudowane integracje z hurtowniami

Jedną z najbardziej zaawansowanych i rozpoznawalnych funkcji oprogramowania Sky-Shop.pl jest moduł integracji z hurtowniami. To on odpowiada za pobieranie i aktualizowanie danych produktowych u sprzedawców wykorzystujących dropshipping. Kluczowymi funkcjami modułu integracji są:

  • aktualizacja danych z hurtowni 1, 2, 4, 8 lub 12 razy na dobę;
  • możliwość podłączenia wielu hurtowni do jednego sklepu;
  • pobieranie produktów z hurtowni od określonej  ich ilości oraz od/do ceny;
  • pobieranie nowości z hurtowni i oznaczanie ich jako nowość;
  • możliwość stworzenia rozbudowanych reguł wysyłki działających wyłącznie dla produktów zamawianych z hurtowni (np. co 4 produkt w paczce zwiększ cenę przesyłki o 5zł, umożliwiaj wysyłkę max 15 wybranych produktów z hurtowni w jednej paczce itd.)
  • blokada pobierania produktów nieposiadających zdjęć;
  • wiązanie kategorii hurtowni z kategoriami sklepu i pobieranie tylko z powiązanych kategorii;
  • automatyczny narzut na produkty oraz zaawansowane reguły i priorytety narzutów;
  • zaokrąglanie cen;

Wykorzystanie dostępnych funkcji pozwala na selekcję produktów pobieranych z hurtowni oraz sprawne zarządzanie ich cenami. Obecnie na liście gotowych integracji z hurtowniami znajduje się ponad 350 dostawców, w tym 150 działających w dropshippingu. Jeśli Twojej hurtowni nie ma na liście, to Sky-shop wykona dla Ciebie integrację.

Zaawansowana integracja z Allegro

Dwukierunkowa integracja sklepu z Allegro dostępna w Sky-Shop.pl to kolejne z rozbudowanych narzędzi dostępne w każdym pakiecie abonamentowym. Jej użytkownicy skorzystają m.in. z:

  • obsługi wielu kont Allegro;
  • produktyzacji;
  • wystawiania aukcji (także masowego);
  • aktualizacji cen i stanu magazynowego z możliwością wyłączenia aktualizowania;
  • aktualizacji parametrów;
  • wystawiania ponownie aukcji oraz aukcji podobnych, a także wznawiania aukcji;
  • automatycznego zamykania aukcji przy określonym stanie magazynowym (np. 0 lub 2);
  • łączenia zamówień klientów;
  • realizacji wysyłek Smart! prosto z panelu administracyjnego i pobierania wszystkich danych o zamówieniu do panelu (np. wybrana forma dostawy, status płatności);
  • import aukcji z Allegro do sklepu;
  • i wiele innych.

Jest to jedna z głównych zalet tej platformy. W cenie abonamentu otrzymujemy gotową do działania integrację, bez konieczności wykupywania dodatkowych rozwiązań, jak w przypadku platform typu Open Source.

Allegro to nie jedyny dodatkowy kanał sprzedaży dostępny w Sky-Shop. Sprzedaż wielokanałową ułatwiają gotowe integracje z:

  • eBay PL, DE oraz UK;
  • Empik Marketplace;
  • sklepem na Facebooku;
  • Kup Teraz na Ceneo;
  • oraz planowana integracja z Amazonem.

SEO w Sky-Shop.pl

Oprogramowanie Sky-Shop.pl to SaaS, który niewątpliwie zasługuje na miano SEO friendly. Platforma w rankingu agencji Widoczni uzyskała 24/27 punktów, co pozwoliło na zajęcie 3 miejsca w rankingu. Rozwój funkcji wspomagających pozycjonowanie to jeden z priorytetów rozwoju systemu, toteż można spodziewać się ich stałej rozbudowy. Właściciele sklepów korzystają ze wszystkich podstawowych udogodnień (metadane, mobile friendly, szybkie ładowanie strony), a także:

  • bloga wbudowanego w sklep;
  • przyjaznych i edytowalnych linków;
  • obsługi schema.org oraz rich snippets;
  • sitemapy;
  • przekierowań 301;
  • możliwość wykorzystania tagu noindex;
  • akcji dla pustych kategorii;
  • edycji nagłówków H1;
  • oraz szeregu innych funkcji, które są dostępne już w wersji testowej.

Aplikacja mobilna do zarządzania sklepem

Z pewnością istotnym wyróżnikiem jest to, że klienci platformy w ramach abonamentu zyskują dostęp do aplikacji mobilnej. Uławia ona zarządzanie sklepem z urządzeń mobilnych: dodawania produktów z poziomu telefonu i wprowadzanie podstawowych zmian.
Aplikacja jest dostępna bez dodatkowych opłat na urządzenia z systemem Android i iOS.

Ciekawe funkcje w Sky-Shop.pl

Opisane wyżej funkcje platformy Sky-Shop.pl prezentują jedynie wycinek możliwości, jakie daje. Wśród ciekawych funkcji cieszących się uznaniem sprzedawców znajdują się m.in.:

  • ograniczenie rejonu dostawy;
  • możliwość dodawania gratisów do wybranych produktów
  • możliwość szybkiego dodania produktów do wysyłanego z panelu newslettera;
  • sprzedaż w niestandardowych jednostkach miar (metry kwadratowe, litry, palety itp.) oraz produktów cyfrowych;
  • możliwość sprzedaży niepełnych opakowań;
  • buttony umożliwiające wgranie zdjęcia, co jest szczególnie przydatne w przypadku prezentacji faktur produktów.

Bezpośrednio w panelu administracyjnym znajdują się też podstawowe narzędzia marketingowe, w tym: kody rabatowe, newsletter, program partnerski, liczniki odliczające czas do końca promocji.

Wady i zalety Sky-shop

Tak jak pisałem – jak każda z platform sklepowych, tak, Sky-shop także ma swoje wady i zalety.  W mojej ocenie zalety przeważają wady tego rozwiązania. Poniżej wymieniam te najistotniejsze z nich.

Głównymi zaletami sklepu w mojej ocenie są:

  • dobrze zaprojektowany koszyk i proces zakupu (co jest rzadkością w polskich SaaS-ach), co ostatecznie wpływa na lepsze wyniki sprzedażowe sklepu.
  • nowoczesne, intuicyjne a przy tym przyjemne dla oka szablony, które są łatwe w konfiguracji
  • wysoka szybkość działania sklepu – jest ona kluczowa dla efektywnej sprzedaży.
  • możliwość tworzenia bardzo niestandardowych metod wysyłki (np. zwiększ cenę wysyłki o 10 zł co każde 5 zamówionych produktów, tylko dla danej grupy produktów)
  • rozbudowane możliwości (np. dodawanie gratisów do zamówień, moduł dodawania podpowiedzi w wyszukiwarce, integracja z wieloma marketplace: Allegro, Ebay, OLX, Empik, Morele oraz sporą ilością polskich i zagranicznych porównywarek cen), powiadomienia SMS, program lojalnościowy oraz partnerski, możliwość założenia własnej hurtowni B2B i inne.
  • po wykupieniu pakietu obsługa Sky-Shop we własnym zakresie przenosi produkty i kategorie ze starego sklepu

Najbardziej doskwierającymi mi wadami platformy są:

  • ukryte koszta, których nie ma wyszczególnionych w cenniku. Niestety jest to standard w polskich platformach sklepowych. I tak: należy dopłacić za pierwszą integrację dropshippingową, płatność za plan Business jest za 3 miesiące z góry, nie można zainstalować własnego certyfikatu SSL (bez dopłaty). Z jednej strony w pełni rozumiem konieczność dopłat i bez sensu byłoby zawierać wszystkie usługi w abonamencie (bo nie z każdej z nich skorzystamy). Z drugiej strony jestem zwolennikiem transparentności w internecie i przejrzystej polityki cenowej. W niektórych sytuacjach mi tego brakowało.
  • Sky-shop promuje swoje płatności Sky-Pay (które są powiązane z Blue Media) i w związku z tym za wybór innego rozwiązania płatności online należy dopłacić 49zł+VAT/mc (stan na 03.2023), co w efekcie robi je mało opłacalnym. Więc niejako jesteśmy skazani na Sky-Pay (albo godzimy się na dopłatę).

Dla kogo jest Sky-Shop.pl?

Podsumowując Sky-Shop.pl jest idealnym oprogramowaniem dla wszystkim osób, które chcą skupić się na sprzedaży, a kwestie techniczne powierzyć zespołowi specjalistów. Świetnie sprawdzi się on w sklepach z obrotami poniżej 30000zł miesięcznie. Jest to bardzo dobre rozwiązanie także w sytuacji, gdy rozpoczynasz swoją przygodę z e-commerce i nie masz jeszcze potrzeby wprowadzania indywidualnych modyfikacji i rozwiązań. Dodatkowo decydując się na sklep Sky-Shop nie musisz przejmować się kwestiami technicznymi i utrzymaniem sklepu. Zajmuje się tym dedykowany zespół, a ty możesz skupić się na tym, co najważniejsze w początkowych etapach rozwoju sklepu internetowego – czyli na dopracowywaniu produktu i marketingu.

Przed podjęciem decyzji o zakupie oprogramowania warto skorzystać z bezpłatnej, 14-dniowej wersji testowej, która umożliwi poznanie dostępnych funkcji.

Jesteś gotowy? Zapraszam do skorzystania ze Sky-Shop:

.

Podobne artykuły

Comment

  • RobertPiotrowski.Pro says:
    lut 24 at 10:21

    Dopłata do bramek obecnie, czyli 2023 wynosi 49zł

    reply
    1. Biznes Zoom says:
      mar 2 at 06:33

      Dzięki za info, zaktualizowałem to w artykule.

      reply
hide comments
Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!