Opisy do sklepu – dlaczego to takie ważne

Opisy do sklepu internetowego często są robione na szybko, na zasadzie kopiuj – wklej lub, co gorsza, tworzone są przez bajkopisarzy, którym wydaje się, że wszystko można załatwić takimi przymiotnikami jak: niezawodny, bezkonkurencyjny, epicki. Zadaj sobie teraz pytanie, komu szybciej zaufasz: osobie, która opowie krótką, ale konkretną historię czy tej, która przez godzinę będzie snuła opowieści pełne przechwałek. Opisy do sklepu robią Ci sprzedaż. Rób je konkretnie.

Opisy do sklepu – nektar i zero kłaczków

Idealny opis do sklepu e-commerce wygląda trochę jak Piramida Maslowa. Na samym wierzchołku, czyli początku opisu, umieść najważniejsze dla Twoich użytkowników informacje i układaj treści względem ważności. Cały czas myśl jak użytkownik Twojego sklepu. Masz dosłownie kilka sekund, by nie tylko zainteresować go swoim asortymentem, ale i utwierdzić w przekonaniu, że oferujesz dokładnie to, czego on szuka.

W pierwszym więc zdaniu daj mu sam nektar: konkretną nazwę produktu i jego maksymalnie trzy najważniejsze atrybuty. Jeśli np. sprzedajesz meble wypoczynkowe, możesz zrobić to tak:

“Sofa rozkładana  (marka + model) + rozmiar + kolor + materiał”

Zazwyczaj, zanim ktoś odwiedzi Twój sklep, ma w głowie ustalone już pewne preferencje. W przypadku mebli bardzo często wyznacznikiem jest wielkość mebla i jego funkcjonalność. Możliwe, że ktoś znajomy poleci Twojemu klientowi konkretne modele i producentów. To Twój pierwszy punkt styku z uwagą klienta. Jest jak klasyczny haczyk – jeśli użytkownik zobaczy, że posiadasz w swoim asortymencie przedmiot, który został mu polecony, obdarzy Cię zaufaniem.

Rodzaj mebla i jego główna funkcja to kluczowe dane, jakie wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę. Dzięki tej informacji łatwiej nawigujesz ich po swoim sklepie. Równie ważny jest określony kolor oraz materiał, z którego wykonana jest sofa. Wielu ludzi ma w domach zwierzęta – jeśli zaznaczysz, że materiał łatwo się czyści, nie zaciąga się – zdobędziesz dodatkowe zainteresowanie.

Co ukrywać a co pokazywać?

Najlepsze opisy produktów mądrze kierują uwagę użytkowników od rzeczy najbardziej istotnych do tych mniej i gdzieś w połowie drogi wplatają w to skuteczny marketing.

  • idealny opis produktu to połączenie informacji technicznych z marketingiem

Stosuj zasadę umiaru i zaskoczenia: nie pisz, jaki świetny jest Twój produkt. Ukrywaj marketing w z pozoru neutralnych zdaniach, np.

“Zdaniem naszych klientów to sofa, na której wyspali się jak nigdy w życiu”.

Zdanie jest lekkie, określenie “jak nigdy w życiu” jest metaforyczne, porusza wyobraźnią. Przyznaj, kiedy ostatnio naprawdę świetnie się wyspałeś? Wielu ludzi ma problem ze snem. Dlatego myśl o tym, jakie problemy mogą dotykać Twoich klientów. dzięki temu zbudujesz relację, pokazujesz, że ich rozumiesz i przy okazji – promujesz produkt. Proste!

Zakładki, zakładeczki – czy warto?

Warto. Kategoryzowanie treści opisu produktu jest pomocne i szanuje czas użytkowników. Korzystaj z zakładek przygotowanych w szablonie Twojego sklepu. Na najwięcej marketingowego szaleństwa możesz pozwolić sobie w zakładce ogólnej o produkcie (często nazywanej po prostu “opis”), najmniej, a najlepiej nigdy – w zakładce “dane techniczne”. Nie każdy użytkownik ma ochotę czytać storytelling o przedmiotach, które sprzedajesz, ale każdy chce wiedzieć, czy dobrze inwestuje pieniądze.

  • Nie każdy Klient czyta opisy, ale każdy chce wiedzieć, że dobrze zainwestował swoje pieniądze

To oznacza, że warto podawać użytkownikom treści, które sami będą mogli wybrać lub będą uważali, że wybrali je samodzielnie. Pisząc lub zlecając przygotowanie opisów, myśl o tym, dlaczego ktoś ma kupić właśnie ten przedmiot  i właśnie od Ciebie. Wyobraź sobie, że to jedyny produkt w całym Twoim sklepie. Zadbaj o niego, zaprezentuj. I traktuj indywidualnie, nie rób kalek z opisów innych produktów. Twoi Użytkownicy to docenią.

Dropshipping – odwracamy Piramidę Maslowa

Opisy produktów w sprzedaży dropshipping rządzą się własnymi zasadami.

Po pierwsze: nie ściągaj!

Pisząc pierwsze przykazanie budowania opisów w dropshippingu, mam na myśli sytuację, w której zaciągasz opis produktu z systemu bazy produktowej. Jeśli zassany opis zostawisz bez zmian, wpadniesz w niezłe tarapaty: po pierwsze, Twój opis będzie z dużym prawdopodobieństwem taki sam jak u kilkunastu lub kilkuset innych sprzedawców. Po drugie  – dojdzie do zduplikowania treści, czyli duplicate content. Roboty Googla jak myśliwskie psy wyczuwają powielone na wielu stronach treści i zrzucają je na same dno wyszukiwarki. Wiesz, co to dla Ciebie znaczy.

Po drugie: zaskakuj!

Klienci naprawdę lubią być zaskakiwani i zakupy traktują jako jedną ze swoich małych przyjemności. Tutaj masz szerokie pole do popisu, bo żaden inny system nie lubi się tak ze storytellingiem i językiem korzyści, jak dropshipping. Wyróżnij się z tłumu. Pokaż ten sam produkt w zupełnie nowy sposób. Nie pisz, że portfel jest prostokątem o wymiarach 18 cm na 7 cm. Napisz, że zmieści się do każdej torebki i zgrabnie będzie wyglądał w dłoni. I że jego kolor pasuje do każdej stylizacji.

Po trzecie pamiętaj o SEO

SEO w dropshippingu jest bardzo ważne i warto spędzić nad nim trochę czasu. Ale nie spinaj się, niech pierwsze skrzypce gra historia lub specyficzny sposób pisania o produkcie. Wplataj treści SEO do opisu niepostrzeżenie, nienachalnie. Zdobędziesz serca swoich użytkowników.

Dobry opis jest jak majonez – nie może być go za dużo ani za mało, ale być musi

Najtrudniej w życiu zachować złoty środek, ale to on jest zazwyczaj drogą do sukcesu. Podobnie w opisach produktów. Twój opis musi być jednocześnie wyczerpujący i zwięzły. 

Nie zwlekaj z optymalizacją opisów produktów jak większość konkurencji. Dobrze napisane teksty potrafią zwiększyć znacząco współczynnik konwersji w sklepie. Jeśli masz już wypozycjonowane treści, to koniecznie sprawdź te, które są najczęściej odwiedzane i od nich zacznij modernizację opisów. Wykorzystaj ich zasięgi! Zwiększ tym samym ich współczynnik konwersji, zamiast inwestować w reklamę kolejnych produkty ze „zwykłymi ” opisami.

Twórz opisy na tyle rozbudowane, by użytkownik nie chciał szukać informacji na innych stronach (i przy okazji by nie kupował w ten sposób u konkurencji), ale też by się nim nie znudził.

Wykorzystaj zakładki. Ukryj część treści, by użytkownik mógł je samodzielnie odsłaniać. Opisz produkt oryginalnym językiem lub stwórz wokół niego historię. Dziel opis na akapity, stosuj punkty, zaznaczaj ważne lub wyjątkowo kuszące części treści.

Nie przesadzaj. I co najważniejsze – nigdy nie myśl, że coś reklamujesz. Twoje produkty są tak dobre, że nie trzeba pisać, jakie są fantastyczne.

Podobne artykuły

Comment

This post doesn't have any comment. Be the first one!

hide comments
Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!