Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: One Page Checkout

Właściciele e-commerce zastanawiając się jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, słusznie zmierzają do tego, żeby optymalizować je pod kątem doświadczeń użytkownika. Innymi słowy robienie zakupów ma być maksymalnie łatwe i nie stawiać zbędnych kroków na drodze do zamówienia produktu czy usługi. Jednym ze sposobów na zapewnienie takich możliwości internautom jest wdrożenie rozwiązania typu One Page Checkout. Na czym to polega?

One Page Checkout drogą do łatwiejszych zakupów

Zamawiający online, mają konkretne oczekiwania odnośnie do sklepów WWW. Zależy im, żeby proces zakupowy był jak najłatwiejszy. Z drugiej strony właścicielowi e-sklepu powinno zależeć na maksymalnym ograniczeniu porzuconych koszyków. A więc jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Poprzez wiele działań, a należą do nich:

  • Niezmuszanie internautów do rejestracji – udostępnienie zakupów bez zakładania konta.
  • Skrócenie czasu w procesie zamawiania do niezbędnego minimum
  • Uproszczenie do minimum formularzy.
  • Umieszczenie wskaźnika postępu tzn. na jakim etapie realizacji zamówienia się znajdujemy. Np. procentowo.
  • Dokładne opisanie, co należy zrobić w danym kroku. A także ponumerowanie kroków.
  • Usunięcie elementów, które mogą odwrócić uwagę internauty od zapłaty.
  • Przypomnienie o niedokończonych zakupach. Więcej na ten temat w artykule Jak odzyskać porzucone koszyki.

Wiele z tych efektów można uzyskać, bazując na gotowych rozwiązaniach. W przypadku popularnych skryptów są dostępne za darmo albo za opłatą. Mogą być też wbudowane domyślnie. Popularne sklepy, to tzn. jakie?

Według danych builtwith.com należą do nich PrestaShop, WooCommerce czy Shoper. Z jakich rozwiązań skorzystać, żeby w przypadku poszczególnych skryptów ułatwić proces zakupowy?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym poprzez wdrożenie One Page Checkout

Żeby zoptymalizować proces składania zamówienia, w zależności od danego skryptu, możesz skorzystać albo z gotowych rozwiązań wbudowanych w skrypt, albo z płatnych lub darmowych modyfikacji. Oto, jak to wygląda w przypadku poszczególnych rozwiązań:

WooCommerce

w przypadku tego systemu większość oczekiwanych efektów w postaci uproszczenia zamówienia można osiągnąć, korzystając z domyślnego formularza zamawiania. Warto jednak w nim usunąć nagłówek i stopkę, a także przesunąć pole „Kod rabatowy” tak, by nie pojawiało się przed formularzem, tylko w okolicach wyboru metody płatności. Nie zapomnij także o wyróżnieniu kontrastowym kolorem przycisku „Zamawiam”! Więcej na temat tej platformy przeczytasz we wpisie Wady i zalety Woocommerce.

Prestashop 1.6

Wystarczy skorzystać z modyfikacji Szybkie Zakupy od polskiego producenta – x13. Wyeliminowano w niej dane, które są zbędne przy rejestracji. Kolejnym rozwiązaniem jest walidacja danych „na żywo”, czyli sprawdzenie na bieżąco, czy zostały one podane prawidłowo. Ważne jest także wyeliminowanie domyślnego w Prestashop 1.6 przycisku „Zapisz” pod formularzem danych osobowych klienta. Dzięki temu klient nie gubi się w procesie zakupowym. Zapamiętanie danych i realizacja możliwe są za pomocą jednego kliknięcia realizującego jednocześnie zamówienie.

Prestashop 1.7

Supercheckout – to rozwiązanie godne uwagi, gdyż umożliwia łatwiejsze i szybsze zakupy online. Czas dotarcia do finalizacji zamówienia został ograniczony. Rozwiązanie to umożliwia składanie zamówień bez konieczności rejestracji, a także logowanie za pomocą konta Google lub na Facebooku. Dzięki walidacji internauta wie, gdzie popełnił w formularzu błędy. Kolejną ciekawą opcją jest odliczanie kwoty brakującej do darmowej wysyłki.. Moduł jest zintegrowany z niektórymi platformami mailingowymi, jednak są one stosunkowo mało popularne w Polsce (Mailchimp, Sendinblue, Klaviyo).

Prestashop dedykowałem cały wpis o nazwie Zalety i wady Prestashop. Czy to platforma dla każdego

Shoper

Rozwiązanie zapewniające skrócenie procesu zakupowego do niezbędnego minimum ma również Shoper. Chodzi o Soobasket – Jednoetapowy koszyk, który jest rozwiązaniem płatnym (co miesiąc). Co ono daje? Bez przeładowania strony możliwe są takie akcje jak usunięcie produktu z koszyka, zmiana liczby sztuk czy dodanie kodu rabatowego. Mamy w nim dostępne logowanie za pomocą Facebooka , czy konta Google – czyli bardzo popularne wśród użytkowników opcje. Rozwiązanie zapewnia również mapkę paczkomatów, która umożliwia łatwy wybór tego, który znajduje się najbliżej nas.

Sky-Shop

w przypadku tego oprogramowania sklepu rozwiązania ułatwiające proces zakupowy są w niego wbudowane. Dzięki funkcjom, które zapewnia ten skrypt, można zmniejszyć odsetek odrzuconych koszyków nawet o ponad połowę. Sposobem na to jest ograniczenie liczby kroków zmierzających do zamówienia produktów czy usług. Procedura zakupowa jest maksymalnie uproszczona. Dane prezentowane są przejrzyste – nie ma ukrytych ważnych informacji. Klient nie musi zakładać konta, żeby móc zamówić produkt.

Więcej informacji na tema tej platformy znajdziesz w dedykowanym wpisie Platforma Sky-Shop – czy warto z niej skorzystać

Optymalizacja sklepu pod klienta

Jeśli chcesz zapewnić internautom oczekiwane przez nich warunki do zakupów, to uprość maksymalnie zasady zamawiania. Dzięki temu zwiększysz konwersję i ograniczysz odsetek porzuconych koszyków.

Szymon Gajewski

Podobne artykuły

Comment

This post doesn't have any comment. Be the first one!

hide comments
Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!