Jak zwiększyć konwersję w sklepie przy pomocy One Time Offer

Współczynnik konwersji jest wyznacznikiem tego, czy Twój sklep funkcjonuje poprawnie. Wpływ na poziom tego wskaźnika ma wiele czynników, a Twoim zadaniem jest wdrożenie takich rozwiązań, które poprawią ten wynik. Zastanawiasz się jak zwiększyć konwersję w sklepie? Doskonałym sposobem na realizację tego jest One Time Offer. Na czym to polega?

Zastanawiasz się jak zwiększyć konwersję w sklepie? Odliczanie czasu i One Time Offer są doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży

Jak zwiększyć konwersję w sklepie i co na nią wpływa

Celem przedsiębiorców działających w branży e-commerce jest osiągnięcie jak najwyższego współczynnika konwersji, czyli – najczęściej – jak najwyższego wskaźnika sprzedaży. Wzór wykorzystywany do jego wyliczenia jest następujący:

Konwersja = liczba użytkowników, którzy wykonali określoną akcję (np. zakup) / liczba odwiedzających, którzy odwiedzili sklep x 100%.

Przykładowo, jeśli witrynę odwiedziło 100 użytkowników, z których 5 dokonało zakupu, wówczas współczynnik konwersji wynosi 5%. Istnieje wiele sposobów na to, żeby go zwiększyć, a najlepiej byłoby, jeśli udałoby się to osiągnąć przy jak najniższych nakładach finansowych poniesionych na wdrażanie zmian.

One time offer – na czym to polega?

Rozwiązaniem, które może dać znakomite efekty jest One Time Offer (OTO). Na czym to polega? W skrócie – jest to funkcja mająca na celu przedstawienie użytkownikowi atrakcyjnej oferty tylko jeden raz.

Popularne przykłady zastosowania One Time Offer, to:

Użytkownicy, którzy zapisują się na newsletter, po przejściu aktywacji konta są przenoszenia na specjalną stronę – landing page. Po wejściu na nią, użytkownikowi 0ferowany jest produkt w wyjątkowej cenie lub po prostu dostępny jednorazowo (nie zapomnij go o tym poinformować). Przy kolejnych próbach odwiedzenia tej strony użytkownik otrzyma komunikat, że nie jest już ona dostępna (jest ona wyłączana dla niego na podstawie jego adresu IP).

Sprzedając produkt możesz wyświetlić odwiedzającemu informację, że tylko w tym momencie ma szansę skorzystać z promocji – np. 20% rabatu. Do warto dodać licznik odliczający 10 minut na podjęcie decyzję użytkownika. To skutecznie zmotywowuje go do natychmiastowego zakupu. Podobne rozwiązanie stosuje w swoim sklepie marka X-kom, która każdego dnia daje użytkownikom możliwość skorzystania z tzw. gorącego strzału:

Przykład zastosowania licznika w sklepie internetowym

Dzięki połączeniu z licznikiem użytkownik widzi, że dzisiejsza okazja została już wyprzedana, a kolejna pojawi się o określonej godzinie.

Jak zwiększyć konwersję w sklepie przy pomocy liczników

Wiesz już, na czym polega działanie liczników. Nie jest to metoda zwiększania konwersji wykorzystywana wyłącznie w sklepach. W sieci jest to rozwiązanie stosowane na przeróżnych stronach. Zerknij na poniższy przykład z witryny uczelni wyższej.

Licznik odliczający czas na stronie szkoły prywatnej

Ma ono również zastosowanie do promowania oferty stacjonarnych sklepów: Licznik odliczający dni do końca promocji

Są również wykorzystywane w przypadku promocji na wybrane produkty:

Przykład pokazujący jak zwiększyć konwersję w sklepie, odliczając czas do końca promocji

Rodzaje liczników

W przypadku liczników możesz skorzystać z różnych form odliczania:

  • Do daty zakończenia promocji.
  • Cyklicznego – np. pokazywanego codzienne licznika odliczającego czas do danej godziny. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz zwiększyć sprzedaż w godzinach zmniejszonej aktywności klientów. Lub wzmocnić relację z klientami, tworząc, np cykliczne, cotygodniowe wyprzedaże lub codzienne wyprzedaże o konkretnej godzinie.

Zastosowania One Time Offer w sklepach internetowych

Dzięki stosowaniu One Time Offer i liczników możesz m.in.:

  • Zmotywować odwiedzającego do skorzystania z Twojej oferty przy pomocy zasad unikalności oferty oraz ograniczenia dostępności produktu
  • W przypadku, gdy sprzedajesz produkty wirtualne, możesz zmaksymalizować sprzedaż używając liczników  wraz z stosowaniem okienek sprzedażowych (czyli cyklicznego otwierania i zamykania sprzedaży produktu)
  • Wysyłać maile z licznikami i odnośnikami do Landing Page z wdrożonym One Time Offer. Wiadomości takie skieruj do listy swoich subskrybentów. Nie zapomnij, by poinformować ich (zgodnie z prawdą), że oferta jest kierowana wyłącznie do nich. Dzięki temu zbudujesz z nimi silniejszą relację, oni poczują się wyróżnieni, a Ty skłonisz ich do zakupów.
  • Wprowadzić cykliczną wyprzedaż (np. w każdy piątek wieczór – jeśli wtedy zazwyczaj odnotowujesz spadek konwersji) z użyciem liczników w Twoim sklepie
  • Ustawić na karcie produktu licznik odliczający czas gwarantujący wysyłkę jeszcze tego samego dnia.

Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia! Z pewnością ta gra jest warta świeczki, bo narzędzie to nie jest jeszcze popularne w Polsce i w łatwy sposób możesz wyprzedzić konkurencję! Dodatkowo wdrażając One Time Offer np. przy zapisie na newsletter automatycznie ukrywasz swoje działania przed konkurencją – dzięki temu będziesz miał nad nimi większą przewagę.

 

Bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem, umożliwiającym wdrożenie liczników i OTO akie przetestowałem jest beTiMES. Jest to w 100% polskie narzędzie. Możesz zapoznać się z nim tutaj. Zakładając konto nic nie ryzykujesz, ponieważ możesz bezpłatnie przetestować je przez 7 dni. Sprawdź, jak wpłynie ono na konwersję w Twoim sklepie!

Sam wygląd licznika beTIMES możesz dostosować do Twojej strony. Rozwiązanie to w łatwy sposób integruje się ze wszystkimi popularnymi platformami CMS (jak WordPress, Prestashop, Shoper, Sky-Shop itd.).
Podsumowując – gdy używasz One Time Offer wzbudzasz jednocześnie wśród odwiedzających emocje. A to właśnie one są motorem napędowym zakupów.

Szymon Gajewski

Komentarz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

ukryj komentarze
Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!