Jedną z zalet kupowania w sieci jest możliwość sprawdzania danego produktu posiłkując się opiniami na jego temat. Komentarze te powinny być oczywiście prawdziwe i wzbudzać zaufanie internautów. Co możesz zrobić, żeby użytkownicy chętniej zostawiali opinie w sklepie i tym samym przyczyniali się do zwiększenia sprzedaży?
Wpływ opinii klientów w sklepie na decyzje zakupowe
Na temat tego, w jaki sposób recenzje o produktach wpływają na nasze decyzje zakupowe, przeprowadzono wiele badań. W zasadzie w każdym przypadku wnioski są takie same – zwracamy uwagę na opinie o produktach, których zakup rozważamy. Często to właśnie pozytywne opinie decydują o tym, który produkt wybierzemy. W 2017 roku „Psychological Science” opublikował wyniki badania, z którego wynikało, że jeśli cena dwóch produktów oraz ich właściwości są podobne, to wówczas klient wybierze ten, który ma więcej recenzji.
Z kolei badanie przeprowadzone przez Fan and Fuel wykazało, że aż 92% respondentów waha się przed zakupem produktu, któremu nie wystawiono żadnej opinii.
Z badania zrealizowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2017 roku wynika, że 30% kupujących przy wyborze sprzedawcy bierze pod uwagę opinie na forach internetowych. Natomiast według Dimensional Research aż 90% internautów przed zakupem produktu sprawdza opinie na temat sklepu WWW i danego produktu.
Recenzje mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe, sklepy więc chętnie w nie inwestują, tzn. zapewniają narzędzia, które umożliwiają dzielenie są swoimi ocenami.
Opinie w sklepach internetowych
Zwróć uwagę na to, czy opinie w Twoim sklepie są dobrze wyeksponowane. Zarówno na karcie produktu jak i na ich liście.
W jaki sposób możesz wdrożyć to rozwiązanie w swoim sklepie? Wykorzystaj do tego np. wtyczkę do Woocommerce o nazwie Customer Reviews. Rozwiązanie to ma za zadanie skłonić internautów do pozostawienia opinii o produkcie w sklepie. Klienci są zachęcani w tym przypadku do oceny produktów przez zautomatyzowane działania wtyczki. Następnie ich recenzje są publikowane. Jak to działa? Otóż:
- Wystarczy zainstalować wtyczkę. Automatycznie zaprosi ona zweryfikowanych klientów do pozostawienia opinii.
- Żeby zwiększyć zainteresowanie pozostawianiem recenzji, możesz zaoferować klientom rabat na kolejne zakupy. Jest to sytuacja typu win – win. Klient otrzymuje rabat, a Ty zyskujesz kolejne zamówienie.
- Dzięki temu budujesz potwierdzone opinie o producentach, co wpłynie na przyszłe zainteresowanie nimi i podjęcie decyzji zakupowej w przyszłości.
Recenzje powodują, że klienci chętniej decydują się na zakup. Odwiedzający może zakończyć swoje poszukiwania danego produktu właśnie na Twoim sklepie dzięki kilku pozytywnym opiniom. Każda nowa recenzja przekłada się na większy współczynnik konwersji w sklepie, więc gra jest warta świeczki!
Ważne jest zapewnienie klientom profitów w zamian za pozostawienia recenzji w sklepie. Taką zachętą może być rabat na kolejne zakupy, gratis do kolejnego zamówienia czy inna promocja. Funkcję tę umożliwia wspomniana przeze mnie wtyczka Customer Reviews. Jeśli posiadasz sklep na platformie Woocommerce, to zachęcam Cię do zapoznania się z nią tutaj:
Szymon Gajewski