Jak wybrać firmę pozycjonującą?

Z pewnością o Google można powiedzieć, że stanowi centrum internetowego targowiska, czego dowodem są liczby. Wspomniana wyszukiwarka obsługuje ponad 65 proc. wszystkich wyszukiwań w sieci i odpowiada na 3,5 mld zapytań dziennie[1]. Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję i trafić ze swoją sklepową witryną prosto do klienta, nie możesz przejść obok tego obojętnie. By Twój sklep internetowy znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania, niezbędne są rozsądne działania SEO, w czym pomagają wyspecjalizowane agencje. Jak wybrać firmę pozycjonującą? Podpowiadam w kilku prostych krokach.

Chcąc znacząco podnieść sprzedaż w sklepie fotograficznym, zdecydowanie powienieneś wiedzieć jak wybrać firmę pozycjonującą tak, by nie stracić na inwestycji

Jak wybrać firmę pozycjonującą? Przygotuj plan działania.

Po wpisaniu takiego hasła w wyszukiwarkę Google otrzymasz niezliczoną ilość wyników. Jeśli nie do końca orientujesz się w temacie SEO, musisz wiedzieć, że pozycjonowanie może przysporzyć firmie wiele dobrego, ale jeśli jest zaniedbane albo źle poprowadzone – wręcz przeciwnie. Dlatego wybór odpowiedniego wykonawcy w zakresie pozycjonowania jest tak istotny. Nie musisz jednak załamywać rąk, bo jest kilka wytycznych, które pomogą Ci wybrać odpowiednią firmę do współpracy. Zanim jednak przejdziesz do filtrowania poszczególnych ofert, dobrze zastanów się, co chcesz osiągnąć. W praktyce – po prostu określ cele działań SEO np.:

  • zwiększenie sprzedaży,
  • zbudowanie bazy nowych klientów,
  • wypromowanie nowej oferty

Określenie celu ma kluczowe znaczenie we współpracy z dobrą firmą pozycjonującą, bo właśnie na tej podstawie zostaną dobrane słowa kluczowe. Jeśli agencja SEO nie pyta o to, co konkretnie chcesz osiągnąć i z góry przedstawia listę słów kluczowych, najpewniej nie dopasuje ich odpowiednio do potrzeb witryny.

Klucz do sukcesu – odpowiedni dobór fraz

Zwróć uwagę, jak firma dobiera dla Ciebie frazy kluczowe. Na tym etapie bardzo ważne jest przeanalizowanie klientów – czego szukają w sieci, jakie hasła wpisują w wyszukiwarkę, jak się zachowują. Dowiedz się, czy agencja proponuje Ci indywidualnie dopasowaną listę słów kluczowych i czy potrafi wyjaśnić, czym podyktowany był ten wybór. Gdy dostajesz listę słów kluczowych bez żadnego objaśnienia, widzisz, że są one zbyt ogólne, zawierają błędy, a nawet nie odpowiadają profilowi działalności – porzuć rozmowy z agencją SEO i przejdź do następnej oferty.

Kontroler do gry wideo

Filtruj składniki oferty

To jednak nie koniec etapów weryfikacji firmy SEO. Czerwona lampka powinna zapalić się także, gdy agencja oferuje:

  • gwarancję pozycjiwitryny w Google – nie tylko nie da się tego zagwarantować, ale jest to także niezgodne z polityką Google.
  • obietnicę szybkiego wypozycjonowania strony – algorytmy Google zmieniają się tak szybko, że trudno o estymacje nawet w krótkim horyzoncie czasowym. Musisz liczyć się z tym, że efekty pozycjonowania mogą być widoczne dopiero po 3 miesiącach działania.
  • zbyt niska cenę/podejrzaną promocję – każdy zwraca uwagę na cenę, jednak rabat o 50%, czy kilka miesięcy usług „za darmo” powinny wzbudzić czujność, bo często wiążą się po prostu z wątpliwą jakością usług.

Zwróć także uwagę na te aspekty:

  • Cennik – najlepiej, gdy firma oferuje elastyczny model rozliczeniowy, a nie określony, sztywny cennik za kilka fraz. Dowiedz się też, jaki dokładnie zakres usług proponuje firma w określonej cenie. Oprócz pozycjonowania może być to też konsulting SEO czy obsługa narzędzi, jak np.: Google Analytics, Google Search Console.
  • Ceny za poszczególne frazy – nie każda fraza będzie kosztowała tyle samo, ponieważ są wyrażenia trudniejsze do wypozycjonowania. Skupienie się tylko na łatwych słowach kluczowych nie przyniesie bowiem odpowiedniego efektu.
  • Analiza serwisu – dobrze, gdy agencja SEO oferuje analizę serwisu, ale w formie konkretnego audytu, który pozwoli sprawdzić, czy np. działania podejmowanie w przeszłości mają wpływ na Page Rank. Ogólnodostępne narzędzia nie zastąpią w tym wypadku solidnej analizy.
  • Indywidualny opiekun – najlepiej, by do obsługi Twojej firmy została przydzielona określona osoba, co znacznie ułatwi kontakt i współpracę.

Sklepy z grami komputerowymi i konsolami mają dużą konkurencję. By się wyróżnić,. warto wiedziećjak wybrać firmę pozycjonującą, by zmaksymalizować zyski.

Portfolio, certyfikaty, doświadczenie i opinie

Mając przed sobą kilka podobnych ofert, możesz też przyjrzeć się samej firmie SEO. Dobrze, jeśli agencja ma już zbudowane portfolio i współpracowała z klientami z Twojej branży. To znaczy, że ma już doświadczenie w temacie, wie, jak dobierać właściwe frazy pod konkretne zaplecze tematyczne i posiada wiedzę, która pomoże osiągnąć lepsze efekty. Oczywiście nie mniej istotne jest odpowiednie zaplecze w postaci stron, które wspierają działania SEO i specjalistów, którzy pracują w agencji.

Sprawdź warunki umowy

Jednak wiedza o tym jak wybrać firmę pozycjonującą to jeszcze nie wszystko. Niestety można „naciąć się” na współpracę z agencjami SEO, więc bardzo ważne jest dokładne przeczytanie warunków umowy. Pamiętaj, że jej zapisy powinny chronić nie tylko interesy wykonawcy, ale także Twojej firmy. Pierwszy ważny punkt to czas trwania umowy – najlepiej by był on nieokreślony. Kolejny istotny aspekt to kary umowne. Jeśli takie zapisy pojawiają się w umowie, powinny być uzasadnione i dotyczyć wszystkich zainteresowanych stron.

Na koniec, nie zapomnij o swojej intuicji i słuchaj jej. Podczas rozmów z firmą wyczujesz, jak podchodzi ona do tematu, czy traktuje Cię indywidualnie i z odpowiednią uwagą. Możesz też prześledzić profile firmy w mediach społecznościowych, jej bloga i opinie klientów – to pomoże Ci ocenić, czy masz do czynienia z ekspertami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej w temacie wyboru firmy SEO, skorzystaj z poradnika, który przygotował Google – on też pomoże Ci w ocenie potencjalnej firmy do współpracy: https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl. Powodzenia!

[1] Więcej ciekawych statystyk o Google można znaleźć tutaj: http://www.internetlivestats.com/google-search-statistics/

Podobne artykuły

Comment

This post doesn't have any comment. Be the first one!

hide comments
Follow
...

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!