Jak zdobyć polubienia na Facebook'u | Biznes Zoom
FreshMail.pl

Jak zdobyć polubienia na Facebook’u

Użycie społecznościowych platform biznesowych wciąż zaskakuje. Kiedy sądzimy, że już wszystko wiemy i umiemy angażować fanów, tworzyć ciekawe graficznie posty i jak to wszystko czasowo i sensownie zaplanować, to z zagranicy docierają do nas coraz nowsze i bardziej niestandardowe sposoby wykorzystania mediów społecznościowych przez rekiny biznesu.

Cenny pracownik a fanpage firmowy

Zagraniczne firmy, najczęściej korporacje, zaczęły korzystać z pomocy swoich pracowników przy prowadzeniu biznesowych profili w mediach społecznościowych. Zachęcają ich, aby zamieszczali na swoich prywatnych profilach informacje biznesowe o swojej firmie. Taka forma dotarcia do klienta jest dużo bardziej wartościowa, bo własnych znajomych obdarza się zaufaniem na poziomie marketingu szeptanego. Jednak wszystko odbywa się w pewnych ramach.kobieta z laptopem i smartfonem
Dla przykładu firma Dell wiedząc, że klienci mogą postować pomstując online, poprzez użycie słów, których nigdy nie powiedzieliby osobiście, wymaga od pracowników przestrzegania określonego kodeksu postępowania, który dotyczy wysokiej kultury osobistej.

Bądź odpowiedzialny

Na kontach osobistych pracownicy mogą wspierać kandydata na polityka czy zespół piłkarski. Ale absolutnie nie dopuszcza się najeżdżania na oponenta. Nie musisz uczestniczyć w kłótni czy dyskusji nawet, jeśli ktoś Cię do niej zaprosi – mówią zasady firmy.Kumple

Drugą opcją, której używają korporacje, aby efektywniej korzystać z profili pracowników, jest zachęcanie ich do postowania na firmowym wallu. Nie można jednak tego robić bez specjalnego przeszkolenia z polityki firmy.

Wytrenuj swoje smoki

Przykładowe elementy takiego treningu opisuje na swoim fanpage’u Dell. Rozpoczynając hasłem: „Wytrenuj swoje smoki” (my powiedzielibyśmy pewnie: Wytrenuj własną armię) podaje reguły dotyczącego publikowania na platformach społecznościowych.
Oto kilka wskazówek jak zdobyć polubienia na Facebook’u:
Chroń klienta. Przeciętnie klient pisze tak: “Mam problem. Oto mój numer telefonu.” Firma nie tylko nie usuwa słów krytycznych, ale wręcz zachęca go do podania swoich danych informując go w rezultacie: “Mam Pana numer. Na pewno zadzwonię z pomocą.”
Postępuj zgodnie z prawem; postępuj zgodnie z kodem. Dell nie prowadzi szkoleń dotyczących konkretnych zasad platformy, zważywszy, że firmy zajmujące się mediami społecznościowymi wydają się zmieniać swoje wytyczne każdego dnia. Zamiast tego pracownicy powinni zapoznawać się z bieżącymi zasadami dotyczącymi platformy, której używają. Na przykład w serwisie Flickr nie można publikować treści firmowych.
• I pamiętaj: Bądź miły, baw się dobrze i współpracuj. W końcu, dlaczego miałbyś być w mediach społecznościowych, jeśli nie byłaby to dla Ciebie frajda?

Starbucks

Jednym z mistrzów korzystania z pomocy pracownika jest Starbucks z jego 36 milionami lajków na FB i 10 milionami na Twitterze. Stworzyli specjalny program wspierania pracowników w udostępnianiu informacji o marce na profilach społecznościowych. Dla nich to żaden problem – i tak są w pracy. Program ten dedykowany jest jednak wolontariuszom, tylko chętnym, którzy to po prostu lubią. Wrzucają oni treści dotyczące normalnego życia pracownika, bez specjalnego filtra marketingowego. Ma być naturalnie.

 

“Treść udostępniana przez pracowników angażuje 8 razy bardziej”

 

Według ostatnich badań treść udostępniana przez pracowników ośmiokrotnie bardziej angażuje ludzi niż treść udostępniana przez kanały marki. Jest także udostępniana 25 razy częściej.

Planowanie biznesu

Sama idea angażowania pracownika w ten sposób nie jest nowa, jednak przy właściwej strategii dotyczącej mediów społecznościowych firmy naprawdę niewielkim kosztem osiągają spektakularne wyniki. Warto jednak zaznaczyć, że pracownik musi czuć się mocno związany z firmą i wierzyć w markę, w której pracuje. Zatem, jeśli masz nawet jednego pracownika i jest on zadowolony z pracy u Ciebie, to może zachęć go, aby o tym napisał na swoim wallu.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

6 thoughts on “Jak zdobyć polubienia na Facebook’u

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top

Pudełko i CD
Chcesz pobrać darmowe infografiki ? Tak!

Wpisz poniżej adres e-mail, na który ma zostać wysłany bezpłany zestaw infografik! Zapisz się na nasz newsletter:

FreshMail.pl