Jak wypromować swój sklep internetowy? | Biznes Zoom
FreshMail.pl

Jak wypromować swój sklep internetowy

Niejednokrotnie doświadczałam sytuacji, kiedy trafiałam na sklep internetowy, który miał świetne produkty w rozsądnej cenie i mimo, że nie należę do zakupoholiczek i dość ciężko, by produkt zadowolił mój gust, nie potrafiłam odmówić sobie zrobienia zakupów. Gdzie tkwi haczyk?

 

Aby odnaleźć taki sklep trzeba mieć szczęście

.

Kiedy jakiś czas później przypominałam sobie o tym sklepie chcąc go znaleźć, musiałam przejrzeć historię przeglądarki. Praktycznie niemożliwe było odnalezienie go za pomocą Google, nawet pliki cookies nie pomagały, aby strona pojawiła mi się gdzieś w reklamach AdWords.

Wydawał się poprawny pod względem marketingowym: nietuzinkowe logo, strona internetowa zrobioną intuicyjnie i estetycznie, dobry produkt, przystępna cena, więc co było nie tak?

 

1.OPTYMALIZACJA I POZYCJONOWANIE

Konkurencyjnych sklepów internetowych jest setki, jak nie tysiące, a więc, żeby nie pozostać w tyle trzeba zadbać o odpowiednią optymalizację strony, czyli SEO. Gwarantuje nam ona, że staniemy się widoczni w internecie. Najpopularniejszym miejscem, gdzie kierujemy większość zapytań jest Google, będące bardzo skrupulatnym narzędziem wyszukiwania. Zatem, jeśli chcemy, aby nasz sklep znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwania musimy przygotować stronę do pozycjonowania, czyli właśnie zoptymalizować ją.  To jednak proces żmudny i długofalowy, dlatego też nie powinniśmy liczyć na efekt natychmiastowy. Ważna jest systematyka, ponieważ wystarczy jeden błąd, aby zostać wykluczonym z wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Aby nadać temu wszystkiemu ostateczny sens trzeba zająć się także marketingiem w wyszukiwarkach.

 

2.KAMPANIE LINKÓW SPONSOROWANYCH

Jeśli oczekujesz szybkiego efektu – Google Adwords jest świetną drogą do jego osiągnięcia. Ma także korzystną formę płatności. Bez względu na to, ile razy Twoja reklama była wyświetlona, płacisz jedynie za kliknięcia w nią. O budżecie dziennym decydujesz tylko Ty, możesz go zwiększać i zmniejszać do woli, tym samym ustalając siłę Twojej kampanii. Oprócz tego możesz przez cały czas monitorować czy wydatki są proporcjonalne do efektu i na ich podstawie dokonywać optymalizacji kampanii. Kierujesz reklamy gdzie chcesz, np. do osób o konkretnej lokalizacji, dzięki temu docierają one do grupy ludzi, którzy potencjalnie mogą stać się Twoimi klientami. Istnieje również możliwość ustalenia dni i godzin, w których miałaby wyświetlać się reklama, co jeszcze bardziej pozwala dostosować się pod odbiorców.

Elastyczność Google Adwords pozwala na skuteczność w zwiększeniu popularności sklepu internetowego, obserwację tendencji odwiedzających, uczenie się na błędach i jak najszybsze korygowanie ich.

 

3.BLOG SKLEPOWY

Prowadzenie bloga sklepowego, na którym pokazujesz swój biznes od zaplecza w interesujący sposób przybliży klientów do Ciebie. Ukaże to fakt, że Twój sklep internetowy nie jest tylko stroną, na której zawiera się transakcje, a firmą prowadzoną przez człowieka, który, jak każdy boryka się z codziennymi problemami, doświadcza uniesień, jak i dołków. Klienci zaczną się z Tobą utożsamiać i sklep dla wielu może zacząć nabierać głębszego sensu, niż być tylko platformą zakupową.

Blog sklepowy nie jest w Polsce jeszcze tak popularny jak w innych krajach, dlatego też łatwiej się na tym polu wyróżnić – może warto to wykorzystać? Bez wątpienia wymaga to czasu, poświęcenia oraz charyzmy w związku z czym nie każdy może odnaleźć się w takiej formie promocji. Ale warto wtedy pomyśleć o podwykonawcy. Wielu osób chętnie popisze o np. modzie pod egidą ciekawej marki.

 

4. SOCIAL MEDIA

Czy jest ktoś, kto jeszcze wątpi w moc mediów społecznościowych? 14 mln Polaków ma aktywne konto na Facebooku. Normą stał się fakt, iż większość użytkowników odwiedza swoje konto od paru do parunastu razy dziennie, przeglądają tablicę w poszukiwaniu… Często sami nawet nie wiedzą czego.

 

I tutaj pojawia się szerokie pole do popisu. Możemy przyciągnąć na swoją stronę za pomocą Facebooka duże grono, jeżeli tylko się o to odpowiednio postaramy. Najważniejsze, aby nie zalewać strony typowo reklamującymi treściami, a poruszyć wyobraźnię, wykazać odrobinę kreatywności. Postępować można podobnie jak z blogiem sklepowym – ukazać swoją pracę od zaplecza, opisywać różne historie z życia, śmieszne czy też łapiące za serce, wstawiać zdjęcia własnego autorstwa inspirujących nas chwil, dzielić się przemyśleniami, pozwolić obserwującym na udzielanie się w komentarzach, nawiązywać z nimi interakcje, robić ankiety, zadawać pytania.

Taka forma działania pozwala nam sprawić, że nasi klienci czują się ważni mając swój wkład w nasze decyzje, a nam pomaga w zbadaniu potrzeb, którymi możemy się kierować podczas dalszych działań.

Ponadto platforma Facebooka oferuje wykupienie reklamy sponsorowanej, dzięki czemu niewielkim kosztem możemy przyciągnąć odbiorców. Reklama dostosowywana jest do ludzi szukających konkretnych preferencji.

Warto także nawiązać grono wzajemnego wsparcia marketingowego, zarekomendować czyjąś usługę, produkt, który pomaga nam w codziennej pracy.

 

5.MARKETING SZEPTANY

To jedna z najpopularniejszych form promocji firm. Wyglądające na spontaniczne wypowiedzi na forach często ciężko odróżnić od zwykłego polecenia. Sztuka tkwi w tym, aby zrobić to niezauważalnie i nienachalnie. Najlepiej znaleźć sposób, który wywoła dyskusję innych użytkowników.

Tego typu marketing wykorzystuje się również zatrudniając osoby, np. zlecając pracownikom warsztatu rekomendację narzędzi.

 

 

Ostateczną kwestią, która zapewni nam sukces jest profesjonalnie wykonana obsługa naszych klientów. Nic nie pomoże nam bardziej niż usatysfakcjonowany klient, który bezinteresownie poleci naszą firmę znajomym i wieść o nas pójdzie w świat poprzez sieć kontaktów. Dlatego warto nie koncentrować się tylko na jednym obszarze, a działać na wielu.

 

Daria Nowicka

Marketing Assistant

Biznes Zoom

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

4 thoughts on “Jak wypromować swój sklep internetowy

  • Świetnie, przejrzyście napisane. W teorii można powiedzieć,że wszystko jasne, ale gorzej z praktyką. A co do Google Adwords, to mam jeszcze pytanie – budżet jest dzienny, ale płacimy tylko za kliknięcia w reklamę?

    • Tak jest, sami ustalamy kwotę maksymalną od każdego kliknięcia. Czyli jak inwestujemy przykładowo 10 zł dziennie, to w momencie gdy ilość klików dobija do tej kwoty, to nasza reklama tego dnia już nie będzie wyświetlana. Jest tak, aby nie doszło do sytuacji, że ktoś wyklika w jeden dzień cały nasz budżet – dzięki temu możemy rozpocząć ostrożnie, a jak stwierdzimy, że nasza reklama cieszy się dużą popularnością – zwiększyć budżet dzienny 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top

Pudełko i CD
Chcesz pobrać darmowe infografiki ? Tak!

Wpisz poniżej adres e-mail, na który ma zostać wysłany bezpłany zestaw infografik! Zapisz się na nasz newsletter:

FreshMail.pl