Jak blog pomoże Ci rozwinąć Twój biznes | Biznes Zoom
FreshMail.pl

Jak blog pomoże Ci rozwinąć Twój biznes

Prowadzenie bloga jako narzędzia marketingowego firmy to wciąż kwestia niszowa w Polsce, choć powoli decyduje się na to coraz więcej przedsiębiorców. W bardziej rozwiniętych biznesowo krajach to standard. Pisanie bloga niesie ze sobą wiele korzyści. Poniżej kilka z nich.

1. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach

Regularne wstawianie zoptymalizowanych tekstów na swoją stronę pomaga w pozycjonowaniu Twojej strony w wynikach Google. Ważne, żeby zawarte w blogu treści poruszały ciekawe tematy, wprowadzały świeże informacje, których klienci szukają.
Dodatkowo możliwość udzielania się w komentarzach przez odwiedzających zbliża do Ciebie ludzi, sprawiając, że także inni zaczynają się angażować w budowaniu Twojej pozycji. Wzbudzając zainteresowanie poprzez treści możesz mieć pewność, że dołączą osoby, które będą regularnie wracać na Twojego bloga, w związku z czym ruch na stronie zwiększy się.

2. Budowanie autorytetu

Rozległe, wnikliwe teksty poruszające tematy z branży odzwierciedlają Twój profesjonalizm. Pokazują, że jesteś specjalistą i wzbudzają tym samym zaufanie. W biznesie zaufanie jest rzeczą bardzo ważną i to właśnie ono sprawia, że grono naszych klientów rozrasta się. Kreujesz dzięki temu własną markę.Publiczność na szkoleniu biznesowym z prowadzenia Facebook'a
Warto poruszać zatem tematy, o których nie każdy ma pojęcie, a jednak wiele osób chętnie by się zorientowało. Jest to tzw.

kontent (czasem jako: content) marketing. Jeśli nie lubisz pisać – możemy robić to na Twoje zlecenie. Sprawdź naszą ofertę copywritingu.

3. „Ożywienie” strony

Posiadając jedynie stronę biznesową z informacją o usługach ciężko jest sprawić, aby odwiedzających przybywało, na stronie nic nowego się nie dzieje, wszystko jest statyczne…
Publikowanie wartościowych treści na blogu sprawia, że jest akcja, tworzy się ruch na stronie. Dzięki niemu stajesz się bardziej rozpoznawalny, ludzie z branży zaczynają wymieniać się informacjami, których zaczerpnęli właśnie dzięki Tobie. Również Google zaczyna postrzegać Twoją stronę jako bardziej wartościową i pozycjonuje ją wyżej.

4. Zbliżenie do siebie ludzi

Nic złego w tym, jeśli od czasu do czasu sięgniemy po inną formę treści, np.: pokazywanie naszej działalności od zaplecza. Opiszemy swój dzień, bez względu na to, czy był on dla nas bardziej czy mniej korzystny – dzięki temu przybliżymy naszą postać potencjalnym klientom, pokażemy, że również zmagamy się z codziennymi trudnościami, również ponosimy porażki, jednocześnie nie poddając się i wciąż starając się osiągnąć nasz cel. Także to sprawia, że stajemy się autorytetem w oczach innych, zaczynają oni się z nami utożsamiać oraz bardziej nas „czują”. Dodatkowo mamy szansę na podzielenie się również pozytywną energią i motywacją.

5. Opinie

Zapiski blogowe

Nie można zapominać, że to właśnie klienci są celem wszystkich biznesów, że to dla nich działamy i ich satysfakcja jest dla nas bardzo ważna. Dzięki zamieszczanym treściom i wymianie refleksji na jakiś temat, prowokujemy dyskusję pod naszymi wpisami. To pokazuje, jak klienci postrzegają pewne kwestie, co uważają, że należałoby zmienić, nad czym popracować. Jest to coś w rodzaju badania, które może zainspirować rozbudowę bądź przebudowę produktów i usług.

Sprawia także, że klienci / komentujący czują się ważni, że ich zdanie się liczy, a to z pewnością zachęci ich do dalszych interakcji.

Blog prowadzony może być przez każdą branżę biznesową, niezależnie czy dotyczy kosmetyki czy materiałów budowlanych – nie występują tutaj żadne ograniczenia i w każdym temacie można rozwinąć się oraz odnaleźć własnych odbiorców.Wizaż
Korzyści z prowadzenia bloga bez wątpienia istnieją – umacniają naszą pozycję, kreują markę, są narzędziem do promocji. Warto zatem wprowadzać zmiany, rozwijać i odświeżać swój biznes o kolejne narzędzie marketingu.

A jeśli planujesz (dla planujących założenie bloga tutaj wskazówki techniczne na temat platform) lub jesteś w trakcie prowadzenia bloga biznesowego i chcesz podzielić się refleksjami – zachęcamy do komentowania!

Jeśli natomiast szukasz osoby piszącej zoptymalizowane pod kątem SEO, wartościowe teksty blogowe, to zapraszam do nas. Napisz na adres: [email protected]

Ale najpierw zajrzyj do działu copywiritngu.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top

Pudełko i CD
Chcesz pobrać darmowe infografiki ? Tak!

Wpisz poniżej adres e-mail, na który ma zostać wysłany bezpłany zestaw infografik! Zapisz się na nasz newsletter:

FreshMail.pl