7 porad dotyczących mediów społecznościowych | Biznes Zoom
FreshMail.pl

7 porad dotyczących mediów społecznościowych dla nie-technicznych przedsiębiorców

Media społecznościowe i jeszcze raz media społecznościowe!

Ciągle o tym słyszymy. Są wszędzie. Jednak czy jako zajęty przedsiębiorca i właściciel biznesu używasz mediów społecznościowych w celu rozwijania swojej firmy? Bądź wnikliwy i powiedz prawdę. Moja odpowiedź brzmiała “nie”. Tak, wiem, że troje moich nastoletnich dzieci żyje na Instagramie, Facebooku i wszystkich innych fajnych programach społecznościowych. Jednak ja – jako stosunkowo inteligentny człowiek biznesu, który wkrótce skończy 50 lat – nie miałem pojęcia, co i jak robić.

To nowe medium było całkowicie przytłaczające, ale w końcu poznałem kilka prostych kroków, które wkrótce pomogły mi poprzez media społecznościowe rozwijać moją firmę. Koncepcja jest stosunkowo łatwa, cięższe jest to działanie i bycie konsekwentnym w rozwijaniu swoich mediów.

Media społecznościowe nie powinny być jednorazowo używane w Twoim biznesie. Nie da się w ogóle tak zrobić, że działam dzisiaj, a następnie wracam do tego kilka miesięcy później. To oczywiście nie będzie działać. Niedawno zmieniłem swoje zdjęcie profilowe na Facebooku z 2012 na aktualne myśląc, że opanowałem sztukę poruszania się po mediach społecznościowych. Muszę się jeszcze tyle nauczyć. Firma, która chce być nowoczesna, musi być obecna w tych przestrzeniach internetowych. Poniżej siedem wskazówek na temat mediów społecznościowych dla nas: nie-technicznych właścicieli firm (i proszę zrozumieć, że jestem jednym z nich…na moim magnetowidzie cały czas jest data z 2000 r.).

1. Rozważ zatrudnienie eksperta.
Jako wysoce zmotywowani przedsiębiorcy, uważamy, że możemy zarządzać każdym aspektem naszej działalności. Jesteśmy inteligentni, możemy pochwalić się, że będziemy pracować 80 godzin w tygodniu i nie ma niczego, czego nie moglibyśmy się nauczyć czy zrobić. Jednakże media społecznościowe, choć nie są trudne, to zajmują bardzo dużo czasu. Skoro to wymaga czasu to musisz zdecydować czy chcesz być mistrzem kampanii społecznościowych, a jeśli nie, to czy zatrudnić odpowiedniego człowieka, aby ci pomógł. Chociaż sam też nie lubię zatrudniać takich ludzi, to wiem, że mogą być bardzo skuteczni, jeśli wiesz jak zarządzać nimi, ich czasem i pracą, którą mają wykonać.

2. Zacznij od popularnych platform społecznościowych.
Obecnie najbardziej popularne platformy to LinkedIn, Facebook, Twitter i Instagram. Na początek – załóż konta na tych platformach. To akurat prosta sprawa. Wszystko, co jest potrzebne to wstawić kilka informacji takich jak imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, e-mail czy telefon.

I znowu, nie zniechęcajcie się, kiedy macie 0 obserwatorów w pierwszym dniu. Jeśli już to utworzyłeś, to i tak się pojawią. John Heywood, dramaturg angielski, powiedział: “Nie od razu Rzym zbudowano.” (Czy ktoś znał Johna Heywooda? Bo ja – nie, ale na szczęście Google – tak). Wystarczy być <b>konsekwentnym</b>, jak wspomniałem we wskazówce nr 1. Podczas tworzenia profilu lub strony trzeba zachować uważność i profesjonalizm.

Na LinkedIn bądź bardziej profesjonalny, a na Facebooku i Twitterze, możesz być mniej formalny i otwarty na komunikację. Użyj ankiet i np. prezentów w celu wywołania reakcji konsumentów i pisz artykuły, by dostarczyć więcej informacji na temat profilu swojej działalności i swojej firmy.

3. Stworzenie marki.
Pierwszym wyzwaniem (lub jak to mówią możliwością) w mediach społecznościowych jest upewnienie się, że klient szybko zauważy Twoją firmę i markę. Proste techniki, takie jak upewnienie się czy Twoja strona internetowa wskazuje na Facebook czy Twitter i wzajemnie. Czy są odpowiednie linki na stronie głównej, na blogu czy innym narzędziu komunikacji stworzonym przez firmę? Dzięki kreatywnym grafikom można mieć linki w postaci przycisków lub logo platform społecznościowych. Trzeba być przygotowanym, aby porozmawiać o swoich stronach społecznościowych za każdym razem, gdy masz spotkanie czy interakcję z potencjalnymi klientami.

4. Nie należy zapominać o mniej znanych serwisach społecznościowych.
Podczas, gdy modne platformy są bardzo popularne, nie zapomnij o tych mniej znanych. Nowe serwisy potrafią pojawiać się codziennie. Zidentyfikuj te, które pasują do Twojej wizji, demografii Twojej firmy i mimo, że nie mają olbrzymiej społeczności jak Facebook i Twitter to pomogą zwiększyć Twój udział w rynku o nowych klientów.
Istnieją bardzo specjalistyczne narzędzia, które pozwolą Ci być bardziej widocznym w Internecie. Kiedy jesteś na Google +, będziesz mógł zwiększyć swoje szanse na wyższy ranking na wyszukiwarce Google dzięki listom lokalnych firm zwłaszcza w lokalnej sekcji biznesowej.

5. Jakość nie ilość
Mniej znaczy więcej! Jedyną rzeczą, której musisz pilnować jest to, aby na Twojej platformie społecznościowej nie było bezsensownych i przegadanych treści. Zgodnie z ogólnymi zasadami, warto wiedzieć, co i kiedy pisać. Zawsze należy pamiętać, że jakość jest ponad ilością. Wszyscy jesteśmy zmęczeni dużą ilością treści. Twoi potencjalni klienci chcą czytać/oglądać bogatą w treść zawartość. Pomyśl o swoim osobistym koncie na Facebooku i o tym, jak nie znosisz tego znajomego, który wrzuca co kilka godzin posty, które tak naprawdę nie są w ogóle interesujące. Nie interesuje mnie czy ten człowiek je teraz obiad z całą rodziną. Przeskocz siebie i pisz świetne materiały. Jeśli to zrobisz, twoi zwolennicy będą czekali na czytanie informacji czy to o charakterze edukacyjnym, czy o jednym z Twoich nowych produktów. Pomyśl, zanim prześlesz cokolwiek do witryn społecznościowych.

6. Info o Twojej firmie
Coraz więcej małych i średnich firm (MŚP) – a liczby są ogromne – korzysta z katalogów online. Jako niezależny właściciel / przedsiębiorca / prezes w MŚP masz za zadanie w firmie opracowywać strategię i plan marketingowy. Wykorzystanie “katalogów online” może i powinno być ważnym dodatkiem do ogólnej strategii marketingowej i reklamowej. A jeśli nie jest, to tracisz obecnie możliwość zwiększenia bazy klientów niskim kosztem. Katalogi firm pomogą Twojej firmie rozwinąć ruch w witrynie, podkreślą obecność na rynku, zwiększą prawdopodobieństwo, że strona zostanie znaleziona przez potencjalnych klientów i zwiększą zyski i przychody. Katalogi online używane w połączeniu z właściwą strategią w mediach społecznościowych to bardzo silne połączenie.

7. Teraz jest ten czas!
Jedyną ważną rzeczą, którą każdy przedsiębiorca musi wiedzieć, jest to, że czas, aby wejść w media społecznościowe jest teraz. Teraz oznacza dziś. To się nie zmieni. Nie czujcie się zastraszani jak ja, wejściem do gry (myśl o takiej analogii: wchodząc do Starbucksa po raz pierwszy jesteś przytłoczony procesem zamawiania oraz nieznajomością fantazyjnych nazw kawy – ale działasz i zamawiasz). To samo z mediami społecznościowymi – wystarczy zacząć. W końcu to media społecznościowe są miejscem, gdzie coraz więcej klientów kieruje swe kroki i trzeba być wszechobecnym i być wszędzie tam, gdzie szukają oni Twoich produktów lub usług.

 

Media społecznościowe zostają tu na dobre. Czy przyjmiesz jedną radę, czy wszystkie, przyjrzyj się swojej obecnej strategii i upewnij się, że się w tych mediach znajdziesz.

Autor: Jeff Shavitz jest prezesem TrafficJamming, grupy zrzeszającej właścicieli firm i przedsiębiorców. Autor 4 książek o biznesie.

Tłumaczenie: Agnieszka Kubik

Marketing manager i copywriter Biznes Zoom

[email protected]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

2 thoughts on “7 porad dotyczących mediów społecznościowych dla nie-technicznych przedsiębiorców

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top

Pudełko i CD
Chcesz pobrać darmowe infografiki ? Tak!

Wpisz poniżej adres e-mail, na który ma zostać wysłany bezpłany zestaw infografik! Zapisz się na nasz newsletter:

FreshMail.pl