Jak się reklamować w sieci. Lista 7 wskazówek | Biznes Zoom
FreshMail.pl

Jak się reklamować w sieci. 7 praktycznych wskazówek.

Często na grupach dla kobiet przedsiębiorczych spotykam się z wpisem: „mam pomysł na biznes, zaczynam go budować, ale nie wiem, jak go promować”.

Dzisiaj zatem, dla tych na samiuśkim pocątecku. Oczywiście wiadomo…tyle jest o tym w Internecie… Ale czemu nie napisać więcej, innym okiem, innym doświadczeniem. Uważam, że dzielenia się wiedzą nigdy dość.
A zatem poniżej 7 wskazówek marketingowych dla osób na początku drogi.

1. One wayStrona www. Nie muszę pisać, że to podstawowe narzędzie marketingu i promocji firmy. Napiszę, jak można wyciągnąć z tego więcej na początku. Ja – będąc zielona w temacie, jakie możliwości oferuje biznesowa strona internetowa – wyciągnęłabym jak najwięcej od projektanta strony. On ma doświadczenie, wie, dzięki innym przedsiębiorcom, co warto na niej umieścić. Jakie narzędzia, jakie automaty, jakie widżety  . To, co polecam, to, aby strona była w wielu miejscach klikalna. Klienci kochają klikać, zostało to przebadane i sprawdzone. Spędzą zatem na Waszej stronie więcej czasu, zajrzą do różnych zakamarków. Poproś też o zrobienie pop-upu zwanego Lead Magnet – okienko, które pojawia się po wejściu na stronę i zachęca do zostawienia maila.

2. Maile. Zbieraj maile, to jedna z najlepszych dróg dotarcia do klienta. Zacznij do nich wysyłać regularne wiadomości. Newsletter – wiem, brzmi strasznie … To może być po prostu na początku mail informujący o nowym wpisie na blogu.

3. Blog. Bardzo ważna zakładka na firmowej stronie www – również zadanie dla Twojego projektanta, proste zadanie na dodatek. Generuje duży ruch na stronie, ściąga uwagę, można swoje teksty z bloga promować potem na Facebooku. Inaczej, co będziesz promować? Ciągle swoje usługi? Tiiiiiiiiiit! Nie! Niestety nie bardzo to ludzi interesuje, chcą czytać wartościową treść. Nie umiesz ładnie pisać – zatrudnij kogoś. Za krótkie teksty student nie weźmie dużo pieniędzy, a inwestycja Ci się zwróci.

Dygresja: zlecaj małe usługi, pracuj ludźmi od początku, deleguj. Zanim się obejrzysz (kilka miesięcy) będziesz mieć i tak tyle do roboty, tyle bodźców, tyle inspiracji, że połowa ważnych rzeczy będzie leżeć odłogiem, a szkoda… Zapłać 50 zł, 60 zł, ale miej zrobione, ten wkład zarobi na siebie z nawiązką.

4. Facebook. Nie muszę Cię przekonywać, wiesz to, że trzeba mieć fanpage’a. Ale: jeśli zaczniesz z poziomu laika, będziesz spędzać godziny w Internecie czytając, jak pozyskać fanów, jak zaangażować fanów itd., jak zaktywizować fanów itd… Potem będą Ci się śnić po nocach stada goniących Cię fanów… Zainwestujesz w reklamę, na której pewnie wtopisz wieleset złotych, zanim dojdziesz, o co chodzi.

Dygresja: Twój czas przelicz na pieniądz – ile warta jest godzina Twojego czasu? Mnie do takiego podejścia zainspirował kiedyś James Ray w jednej ze swoich książek. Dedykowana przedsiębiorcom sugerowała przemyślenie kwestii sprzątania. Czy moja godzina pracy nad rozwojem firmy jest droższa czy tańsza od godziny pracy osoby sprzątającej? A zatem sprzątasz czy zlecasz?

Konkluzja: po pierwsze idź na płatne szkolenie z Facebooka, jeśli chcesz go skutecznie prowadzisz samemu. Inaczej będziesz tygodniami wstawiać posty czując w środku głuchą pustkę, że nikt ich nie czyta, bo od 3 tygodni nie doszedł żaden fan… Jeśli jednak jesteś w stanie zainwestować (polecam), wynajmij profesjonalistę do obsługi fanpage’a. Szybko wygeneruje Ci i ruch na fanpage’u i klientów. Chcesz mieć szybko i dużo klientów czy po roku obudzić się z ręką w … długach?

5. Instagram i inni. Hit. Ok. Ale zdecydowanie dla osób działających w branżach wizualnych: projektanci, wizażyści, fotograficy, stylistki, ogrodnicy. Na tej platformie ważne są piękne zdjęcia, najważniejsze. Widzę, jak pracują nad Insta ludzie z innych branż. Walczą cytatami i innymi dziwnymi wklejkami. Powiem Ci drugą wielką tajemnicę Instagrama. Największa grupa użytkowników to osoby prywatne w wieku 18-24. Jeśli kierujesz usługi do przedsiębiorców, daj sobie spokój. Szkoda Twojego czasu na ten portal społecznościowy. Załóż profil biznesowy na Linked In.

6. Notatki na grupach, portalach.
Napisz sobie krótkie notki reklamowe, formatki i publikuj je w różnych miejscach. Na grupach, portalach. To działa. Zdecyduj, że wrzucasz 3 dziennie gdziekolwiek się da, oczywiście z sensem. Na portale typu Mam Biznes, tematyczne fora internetowe, Golden Line. Trochę współczesny świat marketingu zapomina o tych przestrzeniach, ale Twoi potencjalnie klienci wciąż tam są. Ktoś kiedyś polubił to miejsce i tam został.
Dygresja: nie każdy idzie za najnowszymi trendami. Dlaczego wielu 40 – 50 – latków wciąż słucha rocka, a nie elektroniki? Bo kiedyś to polubili i już nie zmienili, mimo, że przyszła cała ogromna fala innych kierunków muzycznych. Lubimy się przyzwyczajać, taka nasza natura. Jeśli jednak Twoją grupą docelową są osoby otwarte na trendy, to owszem, szukaj ich na trendy-platformach.

7. Gumtree i OlX.
Wstawiaj tam swoje ogłoszenie, np. 1 x tydzień. To też bardzo skuteczne działanie. Te portale ogłoszeniowe również skupiają sporo osób. Jeszcze raz: nie wszyscy są na Facebooku!

I na początek starczy. To i tak jest dużo. Nie będę podawała Ci 1001 sposobów, bo da się robić naprawdę tylko kilka rzeczy i te kilka to podstawa. Potem będziesz się specjalizować, wybierać ulubione, niszować, retargetować, ale o tym napiszemy potem…

A jeśli masz środki na zainwestowanie w to, aby ktoś to za Ciebie robił, bo chcesz się zająć po prostu realizacją swoich usług czy sprzedażą produktów, to zleć to nam. Przygotujemy strategię działań i będziemy wspólnie budować Twój sukces. Napisz do mnie: agnieszka.kubik@bizneszoom.pl, a ja przygotuję dla Ciebie zarys działań i cennik. Sama oferta jest za free, będziesz mogła/mógł wybrać czy chcesz skorzystać z poszczególnych pozycji, czy z całości, a projekt strony internetowej zamortyzujemy w miesięcznym pakiecie.

Autor: Agnieszka Kubik

Marketing manager i copywriter Biznes Zoom

agnieszka.kubik@bizneszoom.pl;

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

1 thought on “Jak się reklamować w sieci. 7 praktycznych wskazówek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top

Pudełko i CD
Chcesz pobrać darmowe infografiki ? Tak!

Wpisz poniżej adres e-mail, na który ma zostać wysłany bezpłany zestaw infografik! Zapisz się na nasz newsletter:

FreshMail.pl