Biznes Zoom na Och! Bazarze- Personal Branding | Biznes Zoom
FreshMail.pl

Biznes Zoom na Och! Bazarze- Personal Branding

25 czerwca w ciepłe niedzielne popołudnie ruszyła kolejna edycja warszawskich targów Och! Bazar, tym razem pod hasłem „Lato u Polskich Projektantów”. Nasza załoga Biznes Zoom, jako gość specjalny, przeprowadziła warsztaty z zakresu tworzenia marki osobistej. Zainteresowanym udzielaliśmy także bezpłatnych konsultacji marketingowych. Jesteście ciekawi, jak to wyglądało? Zapraszamy na krótką relację!

Targi, tradycyjnie już, przyciągnęły ogromną liczbę wystawców i zwiedzających, a wszystko dzięki charyzmatycznej Pani Dyrektor- Beacie Rosłoniec (która zresztą jest stałą klientką naszej agencji marketingowej). Odwiedzający Och! Bazar, oprócz uzupełnienia swojej garderoby, mogli skorzystać ze strefy SPA, oferującej bezpłatne zabiegi, takie jak masaże czy stylizacja paznokci, ze strefy Chillout i relaksu na leżakach z zimną lemoniadą, a także ze strefy warsztatowej, w której mieliśmy okazję podzielić się swoją wiedzą o personal brandingu.

O 15:00 Agnieszka Kubik, marketing manager Biznes Zoom, energetycznie przywitała słuchaczy i zadała kluczowe pytanie: „Co to jest personal branding?”. No właśnie, o co w tym wszystkim chodzi?

CO TO JEST PERSONAL BRANDING?

Personal branding to świadome budowanie swojej marki osobistej. Czy chcemy, czy nie, zawsze mamy jakąś markę i tylko nasza w tym rola, żeby zarządzać nią we właściwy sposób. A w dzisiejszych czasach, kiedy rynek jest przesycony specjalistami, musimy się wyróżniać właśnie poprzez uczynienie naszej marki silną i budzącą zaufanie.

Czasy, w których markę własną tworzyły tylko znane osobistości z showbiznesu już bezpowrotnie minęły. Teraz, w dobie Internetu i mediów społecznościowych tworzą ją wszyscy, a w szczególności:

  • Firmy skupione wokół jednej postaci, np. projektanci
  • Blogerzy i publicyści
  • Osoby, które poszukują pracy

Klarowna tożsamość, wyrazista osobowość i spójna komunikacja (…) cechuje każdą silną markę osobistą. – Joanna Malinowska-Parzydło

 

JAKIE SĄ KORZYŚCI Z POSIADANIA MARKI OSOBISTEJ?

  1. NA WSTĘPIE BUDZISZ WIĘKSZE ZAUFANIE

Posiadanie marki zawsze budzi respekt i większy kredyt zaufania już na samym początku tworzenia relacji z klientami czy pracodawcami. To sprawia, że szybciej i łatwiej pozyskujesz klientów- rzadziej weryfikują oni Twoją osobę i referencje. Od razu pozycjonujesz się w ich głowach jako specjalista.

 

  1. CENA TWOICH USŁUG MA MNIEJSZE ZNACZENIE

Dzięki pozycji specjalisty, możesz pozwolić sobie na wyższe stawki. Twoje usługi są gwarantowane przez silną markę.

 

  1. MASZ WIĘCEJ OBSERWATORÓW, REKOMENDACJE

Dobrze zarządzana marka to reakcja łańcuchowa. Twoja popularność rośnie, a wraz z nią obserwatorzy, polubienia, rekomendacje. Skutkuje to nowymi możliwościami biznesowymi.

 

  1. TWOJE TREŚCI BUDZĄ ZAINTERESOWANIE

Masz coraz więcej fanów w swoich sieciach społecznościowych. Twoje wypowiedzi angażują obserwatorów, są udostępniane i cytowane. Ze względu na autorytet, który budujesz, wszystkie Twoje działania zostają dostrzeżone.

 

  1. WZMACNIASZ BIZNES, KTÓRY ZA TOBĄ STOI

Często silne marki osobiste wspierają duże biznesy, których są częścią. Doskonałym przykładem jest Steve Jobs. Jego potężny brand personalny napędzał jedną z najlepszych marek świata – Apple.

 

  1. ŁATWIEJ BUDUJESZ KONTAKTY BIZNESOWE

Kontrahenci sami szukają kontaktu z Tobą i chcą korzystać z Twoich usług. Nie boją się współpracy, bo wiedzą, że nie nadszarpniesz swojego mozolnie budowanego wizerunku i zapewnisz najwyższą jakość współpracy.

 

  1. ŁATWIEJ REKRUTUJESZ DO SWOJEGO ZESPOŁU

Nie masz problemu z pozyskiwaniem ludzi do współpracy. Zgłasza się do Ciebie mnóstwo chętnych i dzięki Twojemu autorytetowi są zaangażowani i chcą się wykazać.

 

WIZERUNEK

Nieodłączną częścią tworzenia marki jest wizerunek. Obserwatorzy zawsze zwracają na niego uwagę więc spraw, żeby był spójny z koncepcją Twojego brandu. Pamiętaj, że tylko 7 sekund decyduje o pierwszym wrażeniu, więc zagospodaruj je dokładnie tak jak chcesz zostać zapamiętany. Pamiętaj o wszystkich czynnikach, które pobudzają pewność siebie i dodają Ci autentyczności, czyli:

  • Wyprostowana postawa– w połączeniu z lekko uniesioną głową i sprężystym, pewnym krokiem, komunikującym „Znam swoją wartość, wierzę w to co robię”.
  • Kontakt wzrokowy– szczególnie zapominany w przypadku video (webinary, live, podkasty). Przy nagrywaniu patrz prosto w kamerkę, aby dać odbiorcom poczucie realnego kontaktu z Tobą. Nie zerkaj w miniaturkę- jeśli chcesz wiedzieć czy dobrze wyglądasz, zrób testy pół godziny przed wejściem „na wizję”.
  • Uścisk dłoni– to nasz jedyny kontakt fizyczny z kontrahentem, więc musimy zadbać o to, żeby był właściwy. Nigdy nie miażdżymy dłoni rozmówcy, bo ta pozorna manifestacja siły tak naprawdę świadczy o tym, że brakuje nam innych argumentów. Nie podajemy też tzw. „śniętej ryby”, bo komunikujemy wtedy niechęcią, lekceważeniem czy niepewnością. Prawidłowy uścisk dłoni jest krótki, zdecydowany i koniecznie wzbogacony o kontakt wzrokowy.
  • Ubrania– na ważne spotkania nigdy nie zakładaj nowych ubrań. Postaw na sprawdzone zestawy, których powinieneś mieć w garderobie około 2-3. Muszą to być wygodne ubrania wysokiej jakości, dobrze uszyte z porządnych materiałów. Niska jakość, mechacący się materiał i wystające nitki zawsze zostają zauważone, a nie chcemy, aby to ubranie pozycjonowało nas niżej od rozmówcy. Pamiętaj, aby ubrania były zawsze dostosowane do okazji (a żadna okazja nie jest dobra do nadmiernego odsłaniania ciała).

TWOJE KOLORY

Przy aspektach wizualnych warto wziąć pod uwagę potęgę kolorów i ich znaczenie. Zastanów się poważnie nad swoją paletą kolorystyczną i nie wybieraj jej tylko na podstawie Twoich preferencji. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak z sukcesem używać barw w swojej marce, koniecznie zajrzyj tutaj.

 

JAK BUDOWAĆ MARKĘ OSOBISTĄ?

To najważniejszy element pracy nad marką, budowania jej strategii, a potem rozwoju. Jeśli chcecie usłyszeć szczegóły, zapraszamy na nasz kolejny wykład na następnym Och! Bazarze – będziemy informować i tym na bieżąco na naszym fanpage’u.

Jeśli nie jesteś z Warszawy, to zapraszamy na konsultacje indywidualne online prowadzone przez Marketing Managera Biznes Zoom – Agnieszkę Kubik. Szczegóły tutaj.

 

JEŚLI POTRAFISZ, PCHAJ SIĘ NA AFISZ!

Budowanie marki osobistej to potężne narzędzie marketingowe, które może zdziałać cuda dla Twojej kariery. Bardzo ważne jest, żeby ten proces był przemyślany na każdym kroku, tak aby osiągać założone cele. Aby Twoja marka była silna, musisz upewnić się, że budujesz ją spójnie na wszystkich polach działania i codziennie ją umacniasz. Naucz się właściwie nią zarządzać lub zdaj się na specjalistów, którzy mogą przeanalizować Twoje możliwości i zbudować Twoją własną strategię sukcesu. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnej budowie Twojej marki, skontaktuj się z nami poprzez ten formularz.

 

Róża Jawor

Marketing Assistant/Grafik

Biznes Zoom

 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

2 thoughts on “Biznes Zoom na Och! Bazarze- Personal Branding

  • Ciekawy tekst, dający wiele do myślenia. Zostawiam tą zakładkę i wrócę do niej na spokojnie, żeby przeanalizować siebie i swój biznes w oparciu o rady.

    • W takim razie zapraszamy po więcej- już niedługo pojawi się u nas artykuł z odpowiedzią na odwieczne pytanie „Jak pracować mniej i zarabiać więcej” 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top

Pudełko i CD
Chcesz pobrać darmowe infografiki ? Tak!

Wpisz poniżej adres e-mail, na który ma zostać wysłany bezpłany zestaw infografik! Zapisz się na nasz newsletter:

FreshMail.pl